Kako izgleda proces uspešnog inoviranja – korak po korak

Rast kompanija, brzina razvoja novih linija proizvoda, trka sa konkurencijom i procesi digitalne transformacije, poslednjih godina su mnoge radne organizacije doveli u fazu stagniranja ili fazu “A šta mi to tačno treba sada da uradimo?“. Dati odgovor na ovakvo pitanje nije lako, ali zato smo na Corporate Innovation Meetup koji je održan 17. aprila, pozvali Sonju Kresojević, koja nam je kroz predstavljanje svoje knjige „The Lean Product Lifecycle“ predočila kako nam ona može pomoći.

Sonja je suosnivačica konsultantske kuće Spinnaker Consulting, i tokom 20 godina svoje karijere pomagala je brojnim kompanijama, vladinim institucijama i organizacijama da otkriju nove mogućnosti rasta, lansiraju odlične proizvode i postanu inovativniji u uslovima tranzicija i promena. Knjiga je rezultat višegodišnjeg rada na prevazilaženju izazova vezanih za oblikovanje metodologije razvoja proizvoda i donošenje investicionih odluka na osnovu lean principa.

Ideja je super ali…

Ideja je samo početak priče. Da bi se kompanija razvijala na pravi način, ono što je potrebno jeste kreirati proizvode kroz poseban ciklus razvoja koji uključuje nekoliko faza, od same ideacije do faze tzv. ‘penzionisanja’ proizvoda. Kako izgleda taj razvojni put i šta sve podrazumeva, Sonja je u knjizi objasnila kroz 6 faza: prve tri faze – Idea, Explore, Validate – su one u kojima se traga za profitabilnim poslovnim modelom, da bi nakon njih usledile Grow, Sustain i Retire, odnosno faze u kojima se sprovodi poslovni model. Proizvod u tom smislu ne mora nužno biti fizički predmet, može biti i softversko rešenje, vrsta usluge za klijenta ili neki interni proces u kompaniji. Na taj način omogućavate kvalitetniji razvoj time što uklanjate proizvode koji ne doprinose povećanju konkurentske prednosti, te dobijate mogućnost da bolje sagledate šta se drugo može uraditi sa tako dobijenim resursima.

„Moje kolege, Tendayi Viki i Craig Strong, zapravo su i koautori ove knjige koja predstavlja vodič kroz to kako izgleda sam proces razvoja proizvoda po koracima – od toga kako napraviti novi proizvod, kako uraditi eksperimente, kako intervjuisati korisnike i kupce, do toga kako treba ideje prezentovati rukovodiocima u firmi. Trudili smo se da u knjizi obezbedimo dosta primera i anegdota, da bi ljudi lakše mogli da se identifikuju sa izazovima sa kojima se i sami suočavaju.”, rekla nam je Sonja.

Izazovi na putu

Sam put do nastanka ove knjige nije bio lak. Proces transformacije u jednoj kompaniji ili timu, nosi sa sobom prepreke koje se gotovo sigurno mogu prevazići, samo se na vreme moraju uočiti. Ako nas je psihologija ičemu naučila, to je da ljudi u susretu sa nepoznatim, često umeju da se uplaše i povuku. Zato je to put koji počinje razgovorima i razvijanjem novih veština svih članova tima, a na kraju treba da dovede do redefinisanja ciljeva i strategija.

“Tako bogato iskustvo nas je i dovelo do toga da možemo da napišemo knjigu gde dajemo tačne okvire razvojnog procesa koje odmah možete usvojiti i početi da primenjujete. Napisali smo je i za product timove, i za startape, a i za ljude koji donose velike odluke u svom radnom okruženju.”

Nije bilo dovoljno vremena, te je Sonja samo kratko iskoristila priliku da ukaže prisutnima i na neophodnost građenja odgovarajućeg inovacionog ekosistema.

Corporate Innovation Meetup je bio samo praktični uvod u njeno celodnevno predavanje na Akademiji za upravljanje inovacijama, koja se održava od 13. do 17. maja u ICT Hub-u. Prijave za Akademiju su još uvek otvorene i sve dodatne informacije možete naći na zvaničnoj stranici programa.

Za sam kraj, pitali smo Sonju kakav savet daje startapima ili većim kompanijama koje tek ulaze u proces transformacije?

“Pokažite empatiju. Razumite da je vaš tim sačinjen od raznovrsnih ljudi i da svako od njih možda sagledava razvoj na različite načine. Budite iskreni prema sebi i svojim zaposlenima, jer na kraju dana ipak treba da budete srećni sa onim što radite i što ste postigli. Razvojem tehnologije nekad jednostavno zaboravimo da smo svi mi samo obični ljudi.”

Autorka: Marina Ugrinić, ICT Hub

 

Šta radimo

We like exceptional people, projects that can scale to beyond, and mindsets imprinted with technology.

Za dodatne informacije
kontaktiraj nas: