prijavi se

Program traje od oktobra 2016. do maja 2017. i podeljen je u 10 celina ili ukupno 28 predavanja / radionica. Svaka celina se posebno obrađuje kroz predavanja i radionice i uz precizno postavljene ciljeve svakog segmenta. Teme koje obrađujemo direktno su usmerene na sve ono što će vam koristiti u daljem radu na razvoju poslovnih ideja, tako da znanja koja steknete možete odmah i praktično da primenite u realizaciji svojih ideja.

Termini predavanja su prilagođeni onima koji rade i studiraju, u prvim mesecima programa (novembar – decembar), to su po dva predavanja / radionice nedeljno, a u preostalom delu (februar – maj) to je jedno predavanje / radionica na nedeljnom nivou. U toku januara nisu predviđena predavanja i radionice. Početak predavanja i radionica je u 18 časova u prostorijama ICT Hub-a, i u zavisnosti od teme, vremensko trajanje predavanja i radionica je između dva i tri časa.
Predavači su relevantni i kompetentni stručnjaci iz navedenih oblasti, oni koji su kroz sve to već prošli, i koji svojim iskustvom i savetima mogu da učine da izbegnete sve moguće početničke greške.

 

1. Orijentacija i upoznavanje

Uvodni deo programa

Predavanja /radionice:

  • ICT Hub predstavljanje – tim, pogodnosti, podrška / šta možete da očekujete i dobijete od ICT hub-a
  • Kako pokrenuti uspešnu preduzetničku priču – priča osnivača iz ICT Hub-a
  • The marshmallow challenge / Zodiac/ Bosfor bridge i sl. Igre za teambuilding.
  • Neformalna druženja

Šta su ciljevi?
Stanarima se objašnjava šta sve dobijaju boravkom u ICT Hub-u i kome mogu da se obrate za koju vrstu pomoći i podrške. Radi se na uočavanju svih benefita i korišćenju svih mogućnosti razvoja u ICT Hub-u. Svima se na raspolaganje stavljaju svi resursi i objašnjava se značaj korišćenja svega onoga što svaki tim dobija.
Krajnji cilj – Osećaj kao kod kuće!

 

2. Ideja i njen razvoj

Razmatranje osnovnih ideja sa kojima su stanari ušli u Hub.

Predavanja /radionice:

  • Preduzetnički način razmišljanja za rešavanje problema
  • Osnove lean metodologije
  • Dizajniranje poslovnog modela / Business Model canvas-a
  • Design Thinking
  • Tim – značaj i razvoja tima

Šta su ciljevi?
Odgovor na pitanja šta određuje dobru ideju i koliko ideja odražava preduzetnika i njegov način razmišljanja. Upoznavanje sa alatima neophodnim za uspešno prevođenje ideje u delo i njenu realizaciju u ranoj fazi. Upoznavanje sa konceptom lean metodologije. I sve to uz pomoć primera iz prakse, kroz praktične vežbe i odgovore na sva postavljena pitanja.
Krajnji cilj – Rađa se novi preduzetnik!

 

3. IT preduzetnici u Srbiji

Šta treba da zna svaki IT preduzetnik u Srbiji?

Predavanja /radionice:

  • Pravni okvir za poslovanje IT preduzetnika
  • Knjigovodstveni okvir za poslovanje IT preduzetnika
  • Zaštita prava intelektualne svojine
  • Priče uspeha domaćih osnivača startapa
  • Uloga neuspeha u građenju startapa (Understand the role of “failure”)

Šta su ciljevi?
Odgovori na pitanja: kada i zašto registrovati firmu, kako i zašto voditi knjige, kako zaštititi svoj rad, na koji način rešiti sve pravne zavrzlame… Predstaviti one koji su uspeli ali i one koji nisu na polju domaćeg IT preduzetništva. Razumeti faktore neuspeha startapa u Srbiji – ili kako ne ponavljati tuđe greške!
Krajnji cilj – Spremnost na sve vrste izazova koji stoje na putu!
Nakon ovog segmenta timovi su spremni za naredni korak:
Dublje predstavljanje ideje timova i analiza od strane rezident mentora ICT Hub-a uz definisanje prolaznih tačaka za naredni period.

 

4. Customer development

Upoznavanje sa značajem, koracima i metodologijom Customer Development-a.

Predavanja /radionice:

  • Customer Development – uvod
  • Customer Development – How to speak CustDev
  • The Mom Test

Šta su ciljevi?
Razumevanje koncepta Customer Development-a i mogućnost primene na sopstvenoj ideji. Razumevanje značaja upoznavanja kupaca i načina komunikacije sa njima. Naučiti kako da razgovarate sa kupcima i saznate da li je vaš biznis ipak dobra ideja i kada vas o tome svi lažu!
Krajnji cilj – Sa kupcima na ti! Sada se znamo!

 

5. Product development

Razvoj prozvoda – od nule do MVP i dalje od toga. Razmatranje potrebnih resursa, tehnika i neophodne organizacije za razvoj proizvoda.

Predavanja /radionice:

  • MVP – proizvod minimalne funkcionalnosti
  • Osnove agilnog razvoja proizvoda
  • SCRUM i user cases
  • Kanban

Šta su ciljevi?
Upoznavanje sa pojmom MVP (proizvod minimalne funkcionalnosti) i njegovog značaja u razvoju startapa. Kako doći do MVP-a? Kako znati da je je to MVP? Upoznavanje sa pojmovima o kojima do sada možda niste ništa znali kao što je agilan razvoj proizvoda i Kanban koncept.
Krajnji cilj – Opipljiv proizvod i jasan pravac razvoja.

 

6. Revenue models

Na koji način dolazite do prihoda? Od kojih elemenata zavise prihodi i na koji način ih definišete?

Predavanja /radionice:

  • Definisanje veličine tržišne šanse (Market opportunity sizing)
  • Tokovi prihoda i modeli određivanja cena (Revenue streamsand pricing models)
  • B2B strategije prodaje

Šta su ciljevi?
Kreativci postaju i preduzetnici. Odgovori na pitanja : šta su tokovi prihoda i koji su, kakvu cenovnu strategiju odabrati i na osnovu kojih faktora? Upoznavanje sa B2B prodajom i svim izazovima izlaska na tržište uz mnoštvo praktičnih, odmah primenljivih saveta.
Krajnji cilj – Razvijanje svesti o unovčavanju ideje i načinima prodaje.

 

7. Prodaja, trakcija i rast (Sales, Traction and Growth)

Kako ući na određeno tržište i na koji način doći do prvih kupaca? Kako doći do trakcije i rešiti probleme rasta?

Predavanja /radionice:

  • Go-to-market strategija
  • Kanali akvizicije kupaca – predstavljanje vrsta kanala (organski, plaćeni)
  • Prvi kupci – ko su i na koji način zaključiti prodaju?
  • Predstavljanje kanala trakcije – pronalaženje šta funkcioniše za vaš startap
  • Kanal trakcije eksperiment – analitička postavka i metode merenja
  • Indikatori uspeha i KPI-jevi – alati za rast, metode i podaci
  • Brendiranje startapa

Šta su ciljevi?
Upoznavanje sa Go-to-market strategijom. Objašnjenje kako online pronaći kupce i na koji način zaključiti prvu prodaju. Predstavljanje kanala trakcije i savetovanje na ličnom primeru, eksperimentisanje u sigurnom okruženju, isprobavanje alata i tehnika, suočavanje i sa situacijom rasta i razvoja i pripremanje za brendiranje proizvoda od samog početka razvoja, uz definisanje strategije brenda.
Krajnji cilj – Kompletna priprema za izlazak na tržište! Prevazilaženje straha od uspeha.

Nakon ovog segmenta timovi su spremni za naredni korak:
Idea Progress Review – Predstavljanje progresa i definisanje šta je potrebno unaprediti.

 

8. Finansije startapa

Upoznavanje i razumevanje osnovnih finansijskih termina u poslovanju startapa. Kako odrediti vrednosti startapa? Kako investitorima predstaviti finansijski potencijal projekta i očekivanu dobit na uložena sredstva?

Predavanja /radionice:

  • Startap finansije – terminologija i metrike
  • Vrednovanje startapa
  • Investment deck

Šta su ciljevi?
Upoznavanje sa svim finansijskim segmentima: terminima, procenama, vrednostima, ulaganjima, investicijama. Razumevanje logike investitora i njihovog pristupa. Shvatanje elemenata poput projekcije finansijskih pokazatelja i analize otplate uloženog.
Krajnji cilj – Sagledavanje potencijala startapa iz ugla investitora.

 

9. Izvori finansiranja

Koji su to mogući izvori finansiranja startapa? Razumevanje prednosti i nedostataka kao i specifičnosti svakog od izvora. Sve o investicijama kao eksternom izvoru finansiranja startapa.

Predavanja /radionice:

  • Interno vs eksterno finansiranje (Bootstrapping vs Fundraising)
  • Šta je investicija i kako do nje?
  • Pravni saveti za finansiranje startapa / Pravni okvir za investiciju, Term Sheet – kako zatvoriti TermSheet sa novim investitorom?
  • Grantovi i apliciranje za sredstva EU

Šta su ciljevi?
Upoznavanje sa mogućim izvorima finansiranja i načinima kako doći do investicija. Upoznavanje i sa neophodnim pravnim procedurama koje će se na tom putu naći. Predstavljanje grantova kao još jednog od vidova prikupljanja sredstava na praktičnim primerima.
Krajnji cilj – Shvatanje da je do potrebnih finansijskih sredstava moguće doći!

 

10. Predstavljanje startapa – Demo dan

Završna tema
Upoznavanje sa elementima dobrog piča i priprema predstavljanja na Demo danu. Predstavljanje primera dobrog piča sa svim njegovim elementima i razrada svakog od elemenata posebno.

Predavanja /radionice:

  • Koje elemente treba da sadrži dobar pič? (2h svi timovi zajedno)
  • Vežba – Moj pič + feedback (1h za svaki tim)
  • Vežba – Moj pič + feedback (1h za svaki tim)
  • Predstavljanje stanara druge generacije – DEMO DAN

Šta su ciljevi?
Startap koji ume da napravi dobar pič sa profesionalnim scenskim nastupom pred publikom. Spremnost za samostalno predstavljanje startapa i korekcija svega što treba unaprediti.
Krajnji cilj – Odličan nastup na Demo danu, kao i pred svim budućim publikama. Prezentovanje uspešnog tima čija ideja ima sve uslove da postane odličan biznis.

PRIJAVI SE

Newsletter

Budi u toku sa svim dešavanjima - mesečni Newsletter

Kontakt

Kralja Milana 10, ulaz iz Devojačkog parka, 11000 Belgrade; Phone +381 11 411 8881

Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Hide Buttons