prijavi se

Online marketing u startap svetu

Online marketing skoro u potpunosti je preuzeo vodeću ulogu nad, sada već, tradicionalnim načinom oglašavanja poput radia, televizijskih reklama ili bilborda. Ovo je odličan trenutak u istoriji marketinga za startap firme koje sada mogu samostalno kreirati sadržaj i komunicirati direktno sa svojim potencijalnim ili trenutnim klijentima. Sve ovo moguće je uz znatno manje izdvajanje sredstava, nego što je to ranije bio slučaj.

Online-marketing-icthub

Naravno, sve ovo nije tako lako i jednostavno kao što se isprava može činiti. Polaznicima našeg startap programa na raspolaganju je mentor Dimitrije Ostojić, osnivač kreativnog studija za online marketing, web i grafički dizajn DEFAULT design i vlasnik portala ePrivatnik.com, sa kojim smo ovom prilikom razgovarali upravo o značaju online marketinga za startape, koji su to trendovi za 2016. godinu i koja pitanja najčešće muče osnivače. Dimitrije je zakleti optimista koji u svemu vidi mogućnosti, a podelio je sa nama i mogućnosti koje digitalni marketing pruža startapima na samom početku.

Dimitrije je naveo da je mentorstvo bitna stavka ukoliko želimo da imamo uspešan biznis. Moramo biti iskreni prema samom sebi. Niko nije savršen i niko ne zna sve. Radom sa mentorima dobijamo specijalizovana znanja iz određenih oblasti koje mogu napraviti razliku u tome da li će biznis biti uspešan, prosečan ili će se uskoro ugasiti. To je na kraju i ono što daje ogromnu prednost stanarima ICT Huba.

“Lično imam sjajna iskustva kako sa početnicima u biznisu, tako i sa već iskusnim menadžerima koji su prepoznali mogućnosti online marketinga i uspešno primenili novostečena znanja na njihovom biznis modelu.”Dimitrije Ostojić

 

Online marketing trendovi u 2016. godini

Sa dolaskom nove godine postavlja se i pitanje trendova koje sa sobom donosi broj 2016. , a kao vodeći trend u online marketingu navodi se fokusiranje na to da je mobilni sada prvi ekran, ne desktop. Crowd sourced sadržaj brenda je, takođe, ono što će obeležiti predstojeću godinu. A šta je to? To je poverenje u kvalitet vašeg proizvoda, ili u suštini da ne možete sami napraviti tu količinu sadržaja koju mogu da naprave vaši verni korisnici kroz deljenje njihovog iskustva o samom proizvodu.

“Ono sto bih preporučio za rast i pozicioniranje svakog startapa je svakako kreiranje kvalitetnog sadržaja – video sadržaja pre svega. Kvalitetan sadržaj nam daje mogućnost da na pravi način komuniciramo sa našom idealnom ciljnom grupom, da testiramo naše proizvode i usluge pre nego što ih i fizički proizvedemo i da ih prilagodimo potrebama budućih korinsika u direktnoj komunikaciji sa njima. Idealan način komunikacije je kroz vebinare, podkaste i blogove, kao i korišćenjem novih aplikacija kao što je npr. Periscope. Jedan od značajnih trendova je smanjenje vremena reagovanja na zahteve i pitanja potencijalnih klijenata. Uspeh moderne firme više ne zavisi od toga da li je ta firma velika ili mala nego koliko brzo reaguje na promene na tržištu, koliko se brzo prilagođava tehnologiji i koliko brine o svojim klijentima.”

 

Kao svoj najveći izazov, kroz rad sa startapima, Dimitrije je naveo prilagođavanje konkretnim zahtevima startapa, definisanje njihove idealne ciljne grupe i kreiranje kanala komunikacije ka toj ciljnoj grupi. “Potrebno je razmišljati barem dva-tri koraka unapred i projektovati na koji će način proizvod ili usluga koju promovišemo promeniti živote krajnjih korisnika. Takođe je jako je bitno održavati otvorenu komunikaciju i visoku angažovanost samog vlasnika startapa u sprovođenju definisane strategije.”

 

Najčešča pitanja koja muče startape kada je online marketing u pitanju

Do sada se kroz rad sa ICT Hub stanarima i drugim preduzetnicima sreo sa raznim pitanjima. Najčešća su  uglavnom vezana za kreiranje online prodajne strategije, kako da komuniciraju sa svojim potencijalnim klijentom, koji su promotivni kanali najbolji i najisplativiji za njihov biznis, funkcionalnost sajta, online komunikaciju i promociju putem raznih online kanala/društvenih mreža, kao i kako da na najbolji način iskoristie kontakte na Facebooku, Google plusu i LinkedIn-u.

Raduje ga činjenica da radom na edukaciji privrednika i ljudi koji to žele da postanu i sama pitanja postaju složenija, što ga dodatno motiviše da pronalazi nove načine online komunikacije i promocije proizvoda i usluga preduzetnika sa kojima sarađuje. “Iskreno, najviše volim da mi se postavi pitanje kako doći do konkretnog cilja koji treba da se postigne za 3-6-12 meseci. Tada je potrebno iskoristiti svo dosadašnje znanje i iskustvo i kreirati jedinstvenu online strategiju. To je najteže, ali je i najveće zadovoljstvo kada se ostvari. Pitanja su uglavnom generalna – odgovori su ti koji treba da budu kreativni i da donesu rezultate 😉 ”

 

Dimitrije-Ostojic---DEFAULT-design

Za kraj Dimitrije nam je poručio: “Sada je pravo vreme da testirate svoju ideju. Svako od nas ima neko specifično znanje za kojim postoji tražnja na globalnom tržištu. Za posao vam je sad potrebna samo volja, dobra ideja, kompjuter i Internet konekcija. Sve potrebne informacije i tehnička znanja su online, samo ih treba pametno iskoristiti.

Radite konstantno na svojoj edukaciji i ne posustajte ukoliko vam neki projekat propadne. Sve je to deo i biznisa, i života. Sve je to deo učenja i rada na sebi. Potrebno je da neprestano testirate svoju ideju. Na taj način ćete je unaprediti i prilagoditi korisnicima, a time i svoj projekat učiniti profitabilnim.”

ICT Hub

ICT Hub

TURNING IDEAS INTO BUSINESS

U konstantnoj smo potrazi za novim dobrim idejama kojim ćemo pružiti šansu da postanu uspešan IT biznis.

ICT Hub

Comments

comments

Newsletter

Budi u toku sa svim dešavanjima - mesečni Newsletter

Kontakt

Kralja Milana 10, ulaz iz Devojačkog parka, 11000 Belgrade; Phone +381 11 411 8881

Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Hide Buttons