prijavi se

Kako do vrhunskih performansi u IT-ju? Budite agilni!

Nema dileme da je IT industrija najzdraviji segment srpske privrede. Ako nečim možemo da se pohvalimo, to je broj IT kompanija koje „niču“ svakodnevno i projekti koje dobijamo iz inostranstva. Trudimo se da pratimo trendove kako što se tehnologija tiče, tako i kada je u pitanju vođenje samog procesa razvoja proizvoda (softvera).

Širom sveta je aktuelan „hajp“ oko različitih metodologija za vođenje projekata – od tradicionalnih metoda projektnog menadžmenta, sve do sada već globalno zastupljenog AGILNOG PRISTUPA.

agile

Koja je razlika između tradicionalnih i agilnih metodologija?

Tradicionalne metodologije se odvijaju po fazama, gde jedna sledi drugu i nema iteracija. Mnogi kritikuju ove metodologije, posebno kada je u pitanju proces razvoja softvera, jer je potrebno precizno isplanirati svaki detalj i funkcionalnost pre nego što se krene u razvoj, a kasnije izmene su gotovo nemoguće ili su vrlo skupe.

S druge strane, Agilne metodologije (kao što je to npr. Scrum ili Kanban) govore o tome da su promene tokom razvoja poželjne i da treba da budu konstantne, jer donose unapređenja. Takođe, iterativnim razvojem smanjuje se cena tih izmena, jer je izmena na malom delu projekta je mnogo jeftinija nego izmena na već dovršenom projektu. Upravo zbog svih pomenutih karakteristika ove metodologije su nazvane agilnim.

Koji je najčešće korišćen framework u okviru agilnih metodologija?

Postoji više Agilnih metodologija koje daju vrhunske rezultate u procesu razvoja softvera u zavisnosti od tipa i potreba kompanije, ali je najčešće korišćen Scrum framework. Scrum je inkrementalni i iterativni pristup razvoju softvera. Inkrementalni razvoj predstavlja razvoj softvera korak po korak, dok iterativni način predstavlja strategiju vremenskog planiranja u kojem se softver kroz svaki definisan period vremena dodatno usavršava.

Šta je cilj agilnih metodologija?

O AGILE-u se dosta priča i u srpskim IT kompanijama:

  • Kako poboljšava organizacione performanse?
  • Kako podiže motivaciju zaposlenih?
  • Kako povećava zadovoljstvo klijenata?

Cilj agilnih metodologija je da na kraju svake iteracije imamo potencijalno razvijene funkcionalnosti koje mogu ići u produkciju (ne nužno uvek). Zbog brzog odgovora na tržišne promene, organizacija osigurava konkurentnost na tržištu. Pored toga, zbog visokog stepena uključenosti programera u proces planiranja i prezentovanja funkcionalnosti, stručnjaci smatraju da agilan razvoj softvera doprinosi motivaciji i zadovoljstvu zaposlenih. Neguje se timski rad i uključuju sve interesne strane u proces. Komunikacija sa klijentom i menadžmentom je konstantna i, samim tim, upućenost u proces razvoja na visokom nivou. Softver se konstantno nadograđuje prema zahtevima klijenta, a testovi sprečavaju nastajanje grešaka prilikom naknadnih izmena, pa je kvalitet finalnog proizvoda zagarantovan!

Autor Bloga:

Aleksandra Kebić
Marketing & PR Manager
Agile Serbia & Puzzle Software

Comments

comments

Newsletter

Budi u toku sa svim dešavanjima - mesečni Newsletter

Kontakt

Kralja Milana 10, ulaz iz Devojačkog parka, 11000 Belgrade; Phone +381 11 411 8881

Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Hide Buttons