prijavi se

Art a porter – savremena umetnost na neki način može biti dostupna svima

Art a porter  se vodi idejom da savremena umetnost na neki način može biti dostupna svima . Oni veruju  da na njihov način, ponudom kvalitetne digitalne štampe radova sjajnih domaćih umetnika, umetnička dela nisu više rezervisana samo za kolekcionarske zbirke, muzeje i galerije, već da  zaslužuju i mesto u svim domovima, kancelarijama, kafićima, restoranima, hotelima… U međuvremenu su u svoju ponudu uvrstili i originalne umetničke slike.

Danas vam predstavljamo još jednu ideju koje je oživela u praksi. Upoznajte Art a Porter tim!

Kolekcija PRAVA LJUBAV

Autori: Aleksandra Jovanić, Sonja Bajić i Monika Lang

Ko je „glavni krivac“ za ovu ideju?

Dugo sam želela da pokrenem projekat koji bi se bavio umetnošći i tematskim kreativnim vizuelnim projektima. Posebno mi je bila zanimljiva ideja o širenju i dostupnosti savremene umetnosti široj publici i zato smo osmislili jednostavan put: da na našem sajtu kupci izaberu umetničke radove koji im se najviše dopadnu, naruče online i da im kvalitetna štampana umetnost zatim stigne na kućnu adresu i odmah bude spremna za kačenje na zid. Na samom kreiranju koncepta i odabiru prve kolekcije „Srećni počeci“ smo radili kustos Saša Janjić i ja, da bih kasnije dalje nastavila sama.

Koliko već dugo razvijate vašu ideju i u kojoj fazi ste trenutno?

Art a porter postoji kao firma i online prodavnica nešto duže od dve godine. Trenutno smo u fazi promovisanja i ozbiljnijeg pozicioniranja u kontekstu obezbeđivanja jedinstvenih, kreativnih i kompletnih rešenja za opremanje umetničkim delima, komercijalnih prostora poput hotela, restorana, kafeterija i velikih kancelarijskih prostora. U saradnji sa umetnicima i dizajnerima kreiramo rešenje, koje će biti u skladu sa vrednostima i atmosferom prostora i realizujemo sve do finalne postavke u enterijeru.

Na koji način rešavate autorska prava?

Sa svim umetnicima imamo potpisane ugovore kojima smo regulisali otkup autorskih prava i na to smo veoma ponosni, jer verujemo da je to jedini pravi temelj za razvoj ovakvog tipa poslovanja.

Da li i koliko sarađujete sa našim umetnicima, koliko su zainteresovani za saradnju i koliko se međusobno podržavate?

Do sada smo imali dobra iskustva sa umetnicima. Poslednja kolekcija PRAVA LJUBAV je pravi dokaz uspešne saradnje, jer su umetnice i dizajnerke Monika Lang, Aleksandra Jovanić i Sonja Bajić i pored kreiranja sjajnih radova, aktivno učestvovale u promociji čitave kolekcije.

Na kakve sve probleme ste vremenom nailazili i kako ste ih rešavali?

Kreiranje samog sajta u vidu online galerije i prodavnice je bio veliki poduhvat i trajao je čitavih godinu dana. Takođe je bilo veoma izazovno prikazati štampanu umetnost na način da kupci razumeju kako zaista izgleda, jer se sa takvim tipom štampe nisu ranije sretali. Susreli smo se i sa određenom dozom neodlučnosti kupaca, jer je i dalje veoma rasprostranjeno uverenje da je umetnost, posebno ona savremena, rezervisana samo za odabrane poznavaoce i da će možda pogrešiti u izboru i tako „ispasti glupi u društvu“.

artaporter_Game over Aleksandar Dimitrijevic

Da li ste prolazili kroz neki startup program, mentorstva i generalno kako vidite sistem podrške koji u Srbiji trenutno postoji za mlade preduzetnike poput vas?

Do sada je to uglavnom bila podrška prijatelja, kolega i drugih preduzetnika u vidu razmene iskustava, kao i lično poslovno iskustvo rada u velikom sistemu. Deluje mi da se u Srbiji stvari menjaju na bolje s tim što je potrebno još mnogo toga unaprediti.

Šta je još potrebno da vaš startup i projekat na kom radite postane ono čega se prvo sete svi oni koji opremaju prostor ili samo vole umetnost i žele na ovaj način da sebi ulepšaju neki kutak?

Daleko veće online i offline vidljivost i promocija, unapređenje prodaje i kontinuriano obogaćivanje ponude umetničkih radova. Posebno je bitno pozicioniranje kod većih klijenata, kao što su ugostiteljski objekti i poslovni prostori. Dodala bih da su i aktivnosti na edukaciji kupaca o umetnosti i uređenju enterijera veoma važne.

Kakva su dosadašnje iskustva? Koliko se ljudima sviđa ova ideja i kakav feedback dobijate?

Ljudima se dopada ideja i veoma se prijatno iznenade kvalitetom radova i štampe. Ostaje činjenica da se i dalje ne odlučuju lako za kupovinu, jer umetnost za mnoge i dalje ima komponentu nepoznatog i nije prioritet.

Planovi za dalje, šta je ono što je neki naredni korak, a šta cilj na horizontu?

Uskoro ćemo predstaviti još jednu novu kolekciju, koja se duhovito i lucidno bavi lokalnim fenomenima i biće veoma zanimljiva kako domaćoj publici tako i strancima. Pripremamo kreativno rešenje za jedan hotel i to će najverovatnije biti realizovano tokom proleća.

Što se tiče cilja na horizontu, svakako nameravamo da naša kreativna umetnička rešenja u opremanju enterijera umetnošću, nađu put ka klijentima u regionu i inostranstvu. U tome bi nam pomoglo unapređenje regulative u oblasti plasmana usluga i proizvoda ka inostranstvu.

Marija Simeunović – Art a porter

Comments

comments

Newsletter

Budi u toku sa svim dešavanjima - mesečni Newsletter

Kontakt

Kralja Milana 10, ulaz iz Devojačkog parka, 11000 Belgrade; Phone +381 11 411 8881

Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Hide Buttons