prijavi se

Whisperr – aplikacija za upoznavanje koja se zasniva na glasu

Kako vam zvuči ideja o još jednoj aplikaciji za upoznavanje? Mislite li da je na tom polju sve već rečeno? Jedan od timova iz Generacije 3 ima šta da vam kaže na ovu temu. Njihova ideja, sada već projekat u razvoju, nudi nove opcije koje će uneti osveženje kada je online upoznavanje u pitanju, ali neka vam oni sve objasne u nastavku.

Whisperr

O čemu je zapravo reč?

Whisperr je aplikacija za upoznavanje, jedinstvena po tome što se zasniva na glasu. U aplikaciji korisnici snimaju audio profile i preslušavaju audio profile drugih korisnika. Glas nam pruža bogatstvo informacija o osobi koju slušamo, i pomaže nam da prepoznamo osobu koja je pravi izbor za nas. Glas to radi mnogo bolje od bilo kog algoritma na postojećim servisima za upoznavanje, jer algoritam ne može da dokuči na koga će osoba emotivno odreagovati ili između koje dve osobe će se pojaviti hemija. To zasad još uvek moramo sami da radimo, i naša najbolja opcija je da se u tome oslonimo na glas.

Ko je glavni “krivac” za ideju?

Ideja za aplikaciju inspirisana je psihološkim istraživanjima koja su otkrivala koliko je glas efikasno sredstvo za upoznavanje nečije ličnosti. Ispostavilo se da nam je percepcija mnogo tačnija ako slušamo nečiji glas nego ako posmatramo nečije slike ili čak nečiji video snimak.
Kako je jedna od glavnih pritužbi korisnika aplikacija za upoznavanje netačnost profila, zaključili smo da bi glas mogao da bude taj presudni činilac koji bi korisnicima omogućio da vrlo brzo steknu što bolji uvid u to s kim se upoznaju. Glas nam lako otkriva neke tako očigledne osobine kao što su pol i godine, koje je vrlo lako lažno predstaviti na tradicionalnim aplikacijama. Pored toga glas ima moć da nam otkrije i neke manje očigledne crte ličnosti. Kada se ljudi upoznaju previše površno na nekoj aplikaciji često se desi da se razočaraju kad se upoznaju uživo. Nama je upravo cilj da pomognemo korisnicima da se što bolje upoznaju kako bi imali što manje neprijatnih iznenađenja i razočarenja.

Kako je tekao razvoj?

Što smo više čitale i istraživale na temu glasa, nalazile smo sve više potvrda da imamo dobru ideju. Pošto smo sprovele nekoliko anketa, odlučile smo da krenemo u realizaciju. Počeli smo saradnju sa našim prijateljima iz firme 30Hills. U početku smo imale samo dizajn aplikacije, ali tu na scenu stupa ICT Hub. Kosta je bio vrlo važna osoba za razvoj naše aplikacjie jer smo zahvaljujući njemu došli do načina kako da napravimo verziju aplikacije koju smo mogle da isfinansiramo. Naši prijatelji iz firme 30Hills su nam potom izradili aplikaciju koja se sada nalazi na Google Play Store-u. ICT Hub inače radi sjajne stvari. Omogućio nam je da naučimo zaista mnogo, da razgovaramo sa različitim ljudima koji su na različite načine doprineli našem razvoju, i da samim tim napredujemo mnogo brže.

Iskustva koja su vam bila dragocena – Njujorška perspektiva?

Aplikacije za upoznavanje nesumnjivo postaju sve popularnije u čitavom svetu. Međutim, mogu slobodno da kažem da Njujork, grad u kojem živim, prednjači po tom pitanju. Taj vid upoznavanja je ovde toliko uznapredovao da je za većinu ljudi postao jedini način upoznavanja. Ovde je jednako uobičajeno da imate profil na aplikaciji za upoznavanje koliko da imate profil na Fejsbuku. Takođe, ljudi ne koriste samo jednu aplikaciju. Uobičajeno je da imaju profile na nekoliko aplikacija i da ih koriste istovremeno. Osim toga uvek su otvoreni za nešto novo i aktivno traže nove aplikacije za upoznavanje. Postoji čitava industrija izgrađena oko ovih aplikacija: knjige, vodiči, kursevi, tutorijali, blogovi koji podučavaju ljude kako da što bolje koriste takve servise i kako da naprave što popularniji profil.
Druga stvar koju mogu da kažem o stanovnicima Njujorka je da su ljubitelji ajfona. Negde oko tri četvrtine ljudi ovde koristi ajfon, zbog čega mi planiramo da što pre napravimo verziju aplikacije koju će i oni moći da koriste.

Šta je u fokusu u ovom trenutku (problemi i rešenja)?

Trenutno smo u fazi testiranja aplikacije, prikupljanja povratnih informacija i unošenja promena u aplikaciju na osnovu njih. Jedna od stvari koje čujemo od korisnika je da žele da ubacimo funkcionalnosti koje trenutna verzija Whisperr-a nema, ali su sadržane u prvobitnom dizajnu aplikacije. Zbog smanjenja troškova te funkcionalnosti su morale da sačekaju, i zasad jedino što možemo da kažemo korisnicima je da imaju strpljenja.
Druga stvar koju čujemo od određenog broja ljudi je to da im se ne dopada njihov glas, i da se zbog toga ustežu da koriste aplikaciju. Mi ih podsećamo na to da u situaciji kada treba da pričaju s nekim preko telefona ili uživo ni ne pomišljaju na to kakav im je glas, da se većini ljudi ne dopada sopstven glas i da nema razloga za brigu. U krajnjoj liniji, savetujemo da ne preslušavaju snimak nakon što ga snime, i da pažnju posvete slušanju profila drugih korisnika.
Tu je i određeni broj ljudi koji se ustežu jer ne znaju šta da kažu. Njih podsećamo da je mnogo bitnije kako nešto govore nego šta govore. Poznato istraživanje kaže da se naše simpatije zasnivaju 7% na onome šta je izrečeno, a čak 38% na onome kako je izrečeno (preostalih 55% otpada na govor tela). Zato na aplikaciji nudimo ideje, sugestije i tekstove koje korisnici mogu da pročitaju.

Šta je cilj na na horizontu?

Naši naredni koraci su ulaganje u marketing i prikupljanje korisnika. Imamo mnogo planova na tom polju. Što se razvoja same aplikacije tiče, u planu je verzija za ajfon, i ubacivanje izostavljenih funkcionalnosti. Imamo već osmišljene mnoge sitnije i krupnije funkcionalnosti, koje će zahtevati veća ulaganja, a koje će značajno doprineti tome da Whisperr bude što privlačniji za korisnike i zanimljiviji za korišćenje. Na tom polju delovanja imamo nepresušan izvor ideja, ali njihova realizacija zahteva investiciju.

Comments

comments

Newsletter

Budi u toku sa svim dešavanjima - mesečni Newsletter

Kontakt

Kralja Milana 10, ulaz iz Devojačkog parka, 11000 Belgrade; Phone +381 11 411 8881

Show Buttons
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkdin
Hide Buttons